"U sudaru mladih motociklista kod Slavonskog Broda poginuo 17-godišnjak", "Poginuo 25-godišnji motociklist kod Virovitice", "U Međimurju motociklist sletio s ceste i poginuo" samo su neki od naslova u medijima u proteklih 10 dana. S ljepšim danima koji su ove godine stigli relativno kasno na ceste su se vratili motociklisti i mopedisti, najugroženiji sudionici u prometu.
Lani ih je u Hrvatskoj poginulo 78 (16 mopedista i 62 motociklista), a još ih je ih je 2148 ozlijeđeno u ukupno 2957 nesreća u kojima su sudjelovali vozači dvokotača. To znači da je svaka 37 nesreća sa motociklistima i mopedistima završila sa smrtnom posljedicom, a u samo 27 % nesreća nije bilo ozlijeđenih osoba, već samo materijalna šteta.
Bez kacige 10.989 vozača
Ako znamo da je u Hrvatskoj u 2012. godini bilo ukupno 37.065 nesreća i 393 poginule osobe, odnosno svaka 95 nesreća je završila sa smrtnom posljedicom, znači da je voziti motocikl oko tri puta opasnije nego ostala vozila.
A zbog čega se događaju prometne nesreće u kojima sudjeluju motociklisti?
Mnogi misle da su za te nesreće isklučivi krivci "divlji motoristi", ali to je daleko od istine.
Od ukupnog broja lanjskih nesreća motociklisti i mopedisti su uzrokovali 56,4 % nesreća, što znači da su za malo više od pola nesreća krivi vozači drugih vozila. Motociklisti su nešto češći krivci nesreća s poginulim osobama. U 61,5 % slučajeva su oni krivi za nesreću u koja je imala smrtnu posljedicu
Najčešći prekršaj vozača dvokotača je i dalje nenošenje zaštitne kacije. Lani ih je u tom prekršaju za koji je kazna 1000 kuna uhvaćeno 10.989. Pitali smo policiju što savjetuju vozačima motocikala I mopeda, a na što da pripaze vozači ostalih vozila.
Voze nepropisno
– Osnovna poruka motociklistima i mopedistima je da su dužni poštivati propisana ograničenja brzine, obavezno na glavi nositi zaštitne kacige i to propisne (homologirane) i izbjegavati česte promjene prometnih traka i vožnju između vozila.
Vozačima ostalih motornih vozila poručujemo da moraju biti svjesni da s toplijim vremenom na ceste izlaze motociklisti i mopedisti te da moraju s obzirom na prirodu tih vozila i načine upravljanja njima (često nepropisne), svoju pažnju prilikom izvođenja bilo kojih radnji svojim vozilom, moraju biti dodatno, odnosno izuzetno oprezni te koncentrirani na aktualnu prometnu situaciju u kojoj se nalaze - odgovaraju iz MUP-a.
>> Poginuli su vozili motor tri puta brže od ograničenja